فیلم | امام حسین(ع) شهید راه تحقق فرامین قرآن است
کد خبر: 4167307
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
وزیر فرهنگ در گفت‌وگو با ایکنا:

فیلم | امام حسین(ع) شهید راه تحقق فرامین قرآن است

محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایکنا به کربلای معلی با اشاره به هتک حرمت قرآن کریم در غرب گفت: امام حسین(ع) شهید راه قرآن و شهید راه تحقق فرامین قرآنی است، ایشان در شب عاشورا مهلت گرفتند که نماز و قرآن بخوانند و ما عترت و قرآن را از هم جدا نمی‌دانیم.

در حال تکمیل/ فیلم | امام حسین(ع) شهید راه تحقق فرامین قرآن است

محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایکنا به کربلای معلی ضمن بیان خاطرات حضور خانوادگی‌اش در پیاده‌روی اربعین گفت: بارها طعم شیرین مشکلاتی که همه زوار با آن درگیر بوده‌اند را چشیدیم و این توفیق تا امروز با ما قرین بوده است که در این ایام اربعین در کنار مضجع نورانی حضرت سیدالشهدا(ع) حاضر باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای سخنان خود گفت: هر کدام از اصحاب امام حسین(ع) و 72 شهید بزرگوار واقعه عاشورا ویژگی‌های منحصر به فردی داشتند. حر، بریر، زهیر و... برخی پیش از این واقعه عملکرد و سابقه خوبی نداشتند اما عاقبت سعادتمند شدند. هجده شهید از شهدای کربلا و در رأس آنها قمر بنی هاشم(ع) از خاندان امام حسین(ع) بودند، شهدایی که ما از کودکی با نواها و مرثیه‌هایی که در وصف آنها در هئیت‌ها خوانده شده، بزرگ شدیم، انس گرفتیم و خاطره ساختیم و یک حس عاطفی برقرار کردیم.

اسماعیلی ضمن بیان کرد: در ایام جنگ تحمیلی مکبر مسجدی بودم که ده‌ها شهید تقدیم انقلاب کرد و آرزوی همه این شهدا زیارت کربلا بود، در زندگی مادی‌اشان به این آرزو نرسیدند اما راه را برای حضور ما هموار کردند. مطمئنیم که شهدا در ایام زیارتی اینجا مشرف می‌شوند. در احادیث بسیاری آمده است شهدا، علما، اولیا و اوصیا در کنار ده‌ها میلیون زائری که در این مکان حضور جسمی دارند، حضور آسمانی دارند و تعداد ملائکه و ارواح مؤمنین در این مضجع مقدس بسیار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره پیام عاشورا گفت: پیام عاشورا و کربلا یک پیام همیشگی است. مخاطب امام حسین(ع) تنها افرادی نبودند که در اطرافشان حضور داشتند و عمدتا مخالف‌شان بودند. پیام آزادگی، ایستادگی، امر به معروف و نهی از منکر، عدم پذیرش ظلم و مقابله با ظالم از پیام‌های همیشگی حسین‌بن علی(ع) و عاشورا است. نهضت امام خمینی(ره) و نهضت اسلامی مردم ایران برخاسته از لبیک‌گویی به پیام‌ها و شعارهای امام حسین(ع) بوده است و ما باید این پیام‌ها را به مخاطبین و جامعه و برسانیم. در همین راستا حضرت آقا و حاج قاسم کاری کردند که مهمترین بستر برای انتقال پیام اباعبدالله(ع) فراهم شود.

اسماعیلی با اشاره به تکرار قرآن‌سوزی‌های غربی‌ها بیان کرد: امام حسین(ع) شهید راه قرآن است. از گذشته تا امروز هرگاه می‌خواهیم عمق و پیوند آسمانی واقعه کربلا را نشان دهیم به قرآن اشاره می‌کنیم. امام حسین(ع) شهید راه قرآن و شهید راه تحقق فرامین قرآنی است، ایشان در شب عاشورا مهلت گرفتند که نماز و قرآن بخوانند و ما عترت و قرآن را از هم جدا نمی‌دانیم.

وی در پایان گفت: معتقدیم جسارت‌هایی که امروز غربی‌ها با عنوان جعلی آزادی بیان، نسبت به مقدس‌ترین کتاب آسمانی انجام می‌دهد، نهایت تفرعن، دشمنی و کینه‌ورزی آنها را نسبت به فراگیر شدنِ تعالیم اسلامی نشان می‌دهد. قرآن به برکت انقلاب اسلامی و خون پاک شهدای ما، نامش پر تجلی‌تر از هر زمان دیگری است و غربی‌ها از ترس و وحشت‌شان در مقابل خورشید عالم تاب قرآن، خاک‌پاشی‌ها را انجام می‌دهند که کار بی‌فایده‌ای‌ است. این‌گونه گستاخی نمی‌تواند مانعی جلوی نور عالم‌تاب خورشید قرآن باشد و ما امیدواریم این مسائل باعث پیوند قلبی مؤمنین و مسلمانان با پیام‌های آسمانی قرآن شود.

گفت‌وگو از رضا عبدی 

تصویر و تدوین سیدضیا موسوی

انتهای پیام
captcha